Thursday, January 10, 2008

50. ZAVERA


Povodom jubilarbnog pedesetog izvođenja VELIKE BELE ZAVERE u Ateljeu 212, Dimitrije ima jedno malo saopštenje:


Mislim da ni Milos Lolic ni ja, nismo ocekivali da ce predstava zapoceti vec cetvrtu sezonu igranja kada smo, prilicno prestravljeni, poceli da radimo ovaj projekat u Ateljeu 212. Jos uvek se secam krajnje dramaticnih dana kada smo se borili sa tim da ova predstava uopste nadje svoje mesto, i velikog poverenja koje nam je Atelje 212 pruzio kao debitantima koji su u ovom komadu tretirali jednu krajnje neobicnu i daleku temu.

Medjutim, Milos je sve te prepreke uspeo da prevazidje i predstava je zazivela, i otvorila je put kako mladim piscima da se redovnije izvode u Ateljeu 212, tako i rokenrolu da se tematizuje u srpskom pozoristu.

Pre nekoliko sedmica na tom istom mestu gledao sam Milosevu novu predstavu MUSKA STVAR, koja je inace odlicna, i dok sam ga cekao ispred garderobe da mu cestitam kao i tri godine pre, nisam mogao da se ne setim koliko je vremena proslo od premijere ZAVERE. Mladi glumci iz predstave Milos Vlalukin i Milutin Milosevic su u medjuvremenu postali prave zvezde, Miki Krstovic je potvrdjen kao pravi fetis sto je oduvek i bio i zapoceo je svoju novu mladost na sceni, Aleksandra Jankovic je postala superstar sto je oduvek i zasluzivala, nova generacija gledalaca je upoznala Bojana Zirovica, a o kultnoj ulozi Jovane Mirosavljevic kao Male Keli da i ne govorim, i cini mi se da smo svi posle ZAVERE posli nekim dobrim putem.

Sada, kada je ZAVERA vec tako daleko odmakla, moram da se setim reci jednog od clanova ekipe koji nazalost vise nije medju nama. To je producent Goran Ilic koji je radio VELIKU BELU ZAVERU. Kada smo nekoliko dana pred premijeru, ili je to bio dan generalne probe, vise ne mogu ni da se setim, isli kroz neke hodnike iza Ateljea 212, mozda bas, pred ulazak u salu kada sam tresuci se kao prut prvi put pogledao VELIKU BELU ZAVERU, upitali smo Gorana kako mu se cini predstava.Rekao je da se ne brinemo, da je odlicna i da ce se igrati barem dve sezone.

Zao mi je sto Goran nije docekao da vidi da je bio u pravu, i da je strpljenje koje je pokazao u radu sa nama imalo svrhe.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Chestitke Dimitriju i imenjaku!

3:13 AM  
Anonymous Anonymous said...

predstavu sam gledao pre dve sezone,cini mi se....
ostavila je jak utisak...inteligentna,bez glumatanja,vec sa ozbiljnom glumom....bez larpurlartizma i ostalih sranja....
gledati obavezno

4:06 AM  
Anonymous Anonymous said...

dimitrije je lepo primetio u kurtovo vreme tek dolazeci uspon trenta reznora

5:30 PM  

Post a Comment

<< Home