Wednesday, January 31, 2007

ROTTER

Naš drug Miloš Tomin je otišao u Roterdam sa naliv perkom kako bi mogao da kick ass and take names. Evo njegovog raporta sa dana na festivalu tokom koga su emitovani sve sami zanimljivi filmovi:


ROTTERDAMERUNG-THE SEQUEL
Miloš Tomin Roterdam

Jedan od najiščekivanijih filmova na festivalu, ujedno i jedan od 5 najboljih je film The Host, Bong Džun Hoja. Iako se prikazuje u okviru potprograma Roterdamerung, festival ima dovoljno razloga da ovog režisera uvrsti u program Majstori: Kraljevi i Asovi, jer je
više godina prisutan na ovom festivalu.
Bongov prethodni film Memories of Murder, je zasnovan na slučaju serijskog ubice koji nikada nije otkriven, a bio je jedan od najboljih filmova na festivalu 2004. godine. The Host je film koji se pojavljuje jednom u dest godina, revitalizuje žanr i odmah bude uvršten u kanon klasika. Problem je samo kojem bi žanru mogao da pripadne Bongov film. Striktno govoreći, reč je o hororu, podžanru filmova o čudovištima (Monster movie ili narodski rečeno, Creature feature), dok je priča koja odvaja ovaj film od sličnih proizvoda iz zemlje Velikog brata koji upravlja Korejom i protiv koga je uperen suptilan nacionalistički podtekst, (Čudovište nastaje kao posledica anti-ekološkog i sasvim politički nekorektnog prosipanja otpadnih hemijkalija iz američke vojne baze) čista porodična melodrama.
Naime, monstrum iz naslova zarobi najmlađeg člana porodice Park (Otprilike, korejski Petrovići) koji ostatak film provode u pokušaju da je spasu, savlađujući tom prilikom sopstvene mane, kukavičluk, ali istovremeno otkrivajući i snagu ličnosti koja je bila skrivena sticajem okolnosti.
Po nekim scenama ovo bi mogla da bude i komedija jer ih ima dosta, ali najvažniji je iskreni odnos prema materijalu, uzorima i citatima (Recimo scene iz Terminatora 2 prilikom bekstva iz ludnice).
U pitanju je film koji predstavlja noćnu moru dežurnih dušebrižnika i estetičara filmske umetnosti, inteligentan, iskren, dosledan zabavan komercijalni film. Šta on traži na ovom festivalu? Odgovor na to pitanje je istovremeno objašnjenje smisla potprograma Roterdamerung i definicija razlike Roterdama od ostalih evropskih festivala. Naravno, u filmu se pojavljuje najjača
glumačka ekipa Koreje.
Na drugoj strani sveta, mala ali autorski jaka i maštovita kinematografija Danske, zastupljena je u Roterdamerung potprogramu s filmom Princess. Ovaj animirani film za odrasle prati pokušaje protestatskog misionara da zaštiti svoju petogodišnju sestričinu od posledica majčine karijere, obračunavajuži se svima koji mu stanu na put. Kao da je u pitanju reverzija Šrederovog filma
U Podzemlju Seksa, jer je Princeza iz naslova umetničko ime preminule porno zvezde, sestre protagoniste. Film definitivno nije za mlađu publiku. S vremena na vreme budete iznenađeni suptilnošću autorskog pristupa koji sebi dozvoljava emotivnost i nežnost bez zapadanja u sentimentalnost ili prikrivanje granica ljudske zlobe.
Drugi predstavnik Koreje u Roterdamerung programu je malo slabiji filma koji ipak poseduje fantastične scene borbi, u potpunosti opravdane karakterom glavnog junaka, nemog plaćnog ubice koji više voli noževe i koridu, pre nego revolvere u magnum kalibru. U filmu No Mercy For The Rude, režiser sebi ipak dozvoljava lutanje po teritoriji sentimentalnosti, koje kvari inače dobar utisak o ovom filmu. Čista petica za autorski trud i scene nasilja!

1 Comments:

Blogger doba_nevinosti said...

THE HOST ima nas seal of approval!

2:26 AM  

Post a Comment

<< Home