Friday, February 24, 2006

FEST U SENCI

U spomen početku FESTa 2006. godine, Dimitrije Vojnov i Aleksandar Radivojević su vam priredili svoju verziju programa. Ima nekih stvari koje su gledali, ima nekih koje bi voleli da vide po prvi put zajedno sa vama na velikim ekranima širom Beograda.
ČINJENICE I SLAGALICE
GLASTONBURY, Julien Temple
THIS FILM IS NOT YET RATED, Kirby Dick
SLASHER, John Landis
INSIDE DEEP THROAT, Fenton Bailey & Randy Barbato
GRIZZLY MAN, Werner Herzog
THE WHITE DIAMOND, Werner Herzog
RAZDRUZENE DRZAVE AMERIKE, Saso Pogorsek
THE SECRET GLORY, Richard Stanley
THE STAR DREAMER, Mads Baastrup & Sonja Vesterholt
NO DIRECTION HOME: BOB DYLAN, Martin Scorsese
TELL THEM WHO YOU ARE, Mark Wexler
ZIZEK!, Astra Taylor (sugestija Anonymous)
ENRON: THE SMARTEST GUYS IN THE ROOM - Alex Gibney (sugestija Anonymous)
WHO GETS TO CALL IT ART?, Peter Rosen (sugestija Anonymous)
ЗМАЈ ОД ШИПОВА: САХРАНА ЈОВА ГРАОВЦА, home video
ĐAVO U TELU
DESTRICTED, Marina Morton Abramovic, Matthew Barney, Marco Brambilla, Larry Clark, Gaspar Noe, Sam Taylor Wood
MELISSA P., Luca Guadagnino
COMBIEN TU M`AIMES, Bertrand Blier
SNUFF-MOVIE, Bernard Rose
HEART IS DECEITFUL ABOVE ALL THINGS, Asia Argento
ZA EVRO VIŠE
LEMMING, Dominik Moll
EL LOBO, Miguel Courtois
TORRENTE 3, Santiago Segura
SHEITAN, Kim Shapiron
PROMEDIO ROJO, Nicolas Lopez
THE WILD BLUE YONDER, Werner Herzog
LES REVENANTS, Robin Campillo
UKUS NESTAŠNIH
HOOLIGANS, Lexi Alexander
DEVIL`S REJECTS, Rob Zombie
RUNNING SCARED, Wayne Kramer
KAMIKAZE GIRLS, Tetsuya Nakashima
BRICK, Rian Johnson
THE GREAT YOKAI WAR, Takashi Miike
TOM YUM GOONG, Prachya Pinkaew
THREE... EXTREMES, Takashi Miike, Fruit Chan, Chan Wook Park
TRANSAMERICA, Duncan Tucker
SURVIVE STYLE 5+, Gen Segikuchi
MAREBITO, Takashi Shimizu
WOLF CREEK, Greg McLean
THUMBSUCKER, Mike Mills
EVROPA VAN EVROPE
DNEVNOY DOZOR, Timur Bekmambetov
9 ROTA, Fjodor Bondarčuk
KAJ BOŠ POČEL, KO PRIDEŠ VEN OD TOD, Saso Podgorsek
KUKUMI, Isa Ćosja
SEJTANOV RATNIK, Stevan Filipovic
EVERYTHING IS ILLUMINATED, Liev Schreiber
OD GROBA DO GROBA, Jan Cvitkovič
INFEKCIJA, Krsto Papić
ZHMURKI, Aleksej Balabanov (sugestija Anonymous)
TOKOVI
SYMPATHY FOR LADY VENGEANCE, Chan Wook Park
TIDELAND, Terry Gilliam
DOMINO, Tony Scott
LORD OF WAR, Andrew Niccol
REVOLVER, Guy Ritchie
CONSTANT GARDENER, Fernando Meirelles
V FOR VENDETTA, James McTiegue
SHE HATE ME, Spike Lee
DON'T COME KNOCKING, Wim Wenders
3-IRON, Kim Ki Duk
MILLIONS, Danny Boyle
BUBBLE, Steven Soderbergh
LUCKY NUMBER SLEVIN, Paul McGuigan
LAST DAYS, Gus Van Sant
GET RICH OR DIE TRYIN`, Jim Sheridan
THE MATADOR, Richard Shepard
STRINGS, Anders Ronnow Klarlund
MATCH POINT, Woody Allen
THE NEW WORLD, Terrence Malick
ICE HARVEST, Harold Ramis (sugestija Anonymous)

15 Comments:

Anonymous Anonymous said...

mogli bi jos i
mysterious skin, gregg araki
za netasne
who gets to call it art?, peter rosen
za cinjenice
marry, abel ferrara
za tokove
ice harrvest, harold ramis
four brothers, john singleton
pa i ta dva za tokove

za domino i new world tuck je stvarno najgori sram da bude jelichica

long live piraterija

4:49 PM  
Blogger doba_nevinosti said...

DOMINO nije Tuck, vec Millennium, cini mi se. New Line ga je kupio za Ameriku ali je to Hadidina produkcija i prodavan je nezavisno.

Ne krivi Jelketa, on radi zaista sve sto moze da se izbori sa pritiscima mejdzora s jedne i praznim bioskopima s druge strane. On je jedan od najvaznijih i najpozitivnijih ljudi u nasem filmu.

Dobri su ti predlozi, daj neki nick pa da ih ubacimo na spisak i creditujemo...

7:23 PM  
Anonymous Anonymous said...

izbor vam je maestralan!! mislim da bi to bi prvi FEST kada bih pogledao 99% pounde umesto ovih 1% koje cu gledati na tzv. FEST-u.
sta preduzeti da se promeni tzv. menadžment tzv. festivala???
veliki pozdrav buducim selektorima FEST-a!!!

Jelke je najveci car i najpozitivnija osoba u zemlji!

8:15 PM  
Anonymous Anonymous said...

Bravo za izbor.

Oznacite i Mola u programu evro vise, davace se 5og u 17.

Cinjenice i Slagalice:

Zizek!- Astra Taylor

Enron: The Smartest Guys in the Room - Alex Gibney

10:38 PM  
Anonymous Anonymous said...

thanx evo nicka
a shta sa tuckovim nemilosrdnim monopolom
onaj mletacki trgovac tri ili cetiri nedelje vrteo se u kozari i proterao king konga posle dve, ako ne i jedne nedelje prikazivanja u tom bioskopu ne znam da li on ima veze sa tim, ali to je tipichna tuckova politika, a on je tamo jedan od glavnih

1:14 PM  
Blogger doba_nevinosti said...

pitanje monopola je zanimljivo. imao sam bas sa Jelketom jednu vrlo zanimljivu diskusiju na tu temu. cinjenica je da Tuck drzi prakticno najjace mejdzore i da ima najjacu kontrolu na bukinzima u bioskopima. ukoliko nemas jak proizvod kao MI NISMO ANDJELI 2 ili IVKOVU SLAVU koji prodaje sam sebe, jedini distributer u Srbiji je Tuck.

drago mi je da si pokrenuo ovo pitanje. mislim da je Tuckov monopol bio neizbezan zato sto su se nasi ostali distributeri poneli kao krajnje nesposobni. pogledaj VANS, propao. Bandur, cudo da su opstali i toliko. MetroFilm nije uspeo da napravi theatrical dilove sa mjdzorima. uopste, sve kuce izuzev Tucka, su u nekom trenutku izgubile korak.

Tuck je imao kontroverzne mejdzore. Warner i Columbiu. to nisu mejdzori kao sto je Disney koji je drzao bandur i koji udara na najisplativiju publiku i uvek ima gledaoce. to su mejdzori koji su imali uspone i padove, pogledaj recimo 1998. medjutim, Jelicicev program, narocito u sferama indie filma je ucinio Tuck dominantnom silom. napravili su dobre kontakte sa bioskopima, imali su odlican PR i dan-danas ga sjajno rade, najbolje od svih (za razliku od Bandura i taramounta gde PRovi maltene polemisu s tobom ako se s necim ne slazu) i uopste sve je to jedna ozbiljna masinerija.

e sad, kada je Tuck preuzeo monopol, tada je sve poslo po zlu sa nasim bioskopima i te dve stvari koincidiraju jedna sa drugom. to jeste neizbezno pitanje.

ljudi iz Tucka se zaklinju da to nema veze, ali se meni nekako cini da ima. rec je o tome da imaju previse filmova a nedovoljne kapacitete i ljudske resurse da ih marketuju. s druge strane, naravno piraterija cini svoje.

i s trece strane, bioskopi u Srbiji vise nisu okupljalista, ima taj iracionalni momenat da Srbi vise NE IDU u bioskop.

e sad, da li je trebalo da Tuck prepusti Fox nekom drugom? hm, ne znam sta da ti kazem. po svakoj kapitalistickoj logici nije trebalo to da ucini. a opet po nekim zakonitostima konkurencije od koje jacas i procene vlastitih kapaciteta, trebalo je.

medjutim, nasi distributeri su bili videotekari i oni vole da imaju SVE u ponudi. verovatno je to prevagnulo. : )

2:56 PM  
Anonymous Anonymous said...

pazi to oko profesionalnosti tucka potpuno stoji, uostalom oni su jedini preziveli.
ljudi idu manje u bioskop, ali i ljudi su lenji i spori. kod nas josh uvek ne postoji razvijena svest o brzini pojavljivanja filmova, njihovom smenjivanju. da ne pominjem stvaranje nekog buzz oko filma koje je jedan od kljucnih faktora na ozbiljnim trzishtima. ovde film star shest meseci i vishe, je i dalje nov film.
mi ne mozemo funkcionisati po principu dve tri nedelje distribucije i gotovo. polako se to deshava, ali to su izuzeci. mozda je war of the worlds najveci procenat ljudi videlo prvog vikenda, ali vecina filmova , pogotovo porodichni, koji se nekako uvek dovuku bar do osrednjeg proseka od 20000 ljudi (bar za 2005), skuplja gledaoce mesec dva dana.
tuck to pruza, uglavnom, svojim filmovima, ali zato katuje taramount, kao josh jedinog ozbiljnog distributera.
colleteral se davao nedelju dana u kozari i nedelju dana u balkanu. tom cruise je definitivno popularan kod nas i sigurno bi ostvario vecu gledanost. slichna pricha je i sa shrekom i josh ovih par crtica posle. ili evo ti primer narnije i king konga. kod nas su omiljeni ti veliki spektakli. narnija se u tuckwoodu davala samo u prepodnevnim terminima i dve, mozda tri nedelje u zvezdi. konga sam vec pominjao.
nemam ja nishta protiv kapitalizma i unishtavanja konkurencije. ali neka onda ne zauzimaju stav drushtvenih humanitaraca koji se bore za bioskopsku publiku i proevropsku antipirateriju koja izjeda nashe drushtvo. ako zele da budu humanitarci onda neka smisle neshto i sa drugim distributerima i rade u saglasnosti sa njima.
tipa omiljene nam koncetracione vlade.

6:35 PM  
Blogger doba_nevinosti said...

pazi, filmovi, sto se mejdzora tice, mogu da se pojave istog dana kad i u svetu. koliko ja shvatam release patterni su sada zbog piraterije liberalizovani. to nije problem. problem je u tome sto nasi distributeri radije distribuiraju polovne americke kopije nego da kupe nove. to rade samo kad su neki zicer filmovi tipa HARRY POTTER i sl.

opet, neki megahitovi iz Amerike cesto ne `prorade` kod nas. neki, kao WEDDING VRASHERS koji je kod nas imao sjajan word of mouth, ne dobiju pravi marketinski push. svega tu ima.

ostale sve van hitova distribuiraju kad se kopija izvrti u Americi. i otud kasnjenje.

e sad, sto se svezine filma tice, mi filmofili mislimo da narod koji sacinjava gro posetilaca bioskopa prati film na isti nacin. nazalost, ne prati. oni se obicno vezu za distributersku TV reklamu i pirat se i prodaje na bazi distributerske TV reklame iako stigne znatno pre filma.

prosle godine filmovi nisu dati na FEST upravo zato sto nisu hteli da ih puste u bioskope za vreme FESTa pa su racunali da se ni ne promovisu na FESTu jer ce FESTova reklama pokrenuti kupovinu kod pirata, nekoliko nedelja ili meseci pre izlaska filma u bioskope.

kad je rec o Taramountu, oni su se ovde pojavili sa Tuckovom saglasnoscu, koliko znam Tuckovci su ih cak nesto i obucavali. medjutim, Taramount prosto nema tu lucidnost da marketuje filmove na pravi nacin. s jedne strane, da, oni nemaju toliku snagu da ugovore bioskope. to je jako bitno. i nemaju SVOJ bioskop. ali, s druge strane imaju nevidjene naslove oko kojih nikako ne uspevaju da stvore hype. hajde da ne govorim o Disney i Dream Woks naslovima. to je van kriterijuma. ti filmovi sami po sebi prave novac mada MANJE nego sto bi pravio Tuck. ali oni ni neke male a potencijalno jako komercijalne filmove poput Danny Cannonovog GOAL! koji je bombonica i bio bi HIT u Srbiji posto ga na piratu nije ni bilo, nisu uspeli da izmarketuju. isto se desilo sa BAL-CAN-CAN. to su sve filmovi koji su se cak i u ovoj klimi mogu dovesti na sigurno 15 000 uz pravilan rad. kao sto je imao Tuck sa KISS KISS BANG BANG koji sad izlazi polako iz bioskopa samo zato jer ga smenjuju drugi filmovi.

kako god bilo, nikada ne smemo zaboraviti dva distributra od autoriteta koji su danas na margini, to su First Production koji je prvi uveo Cannon, pa zatim Miramax i Castle Rock u nase zivote i M Export-Import koji nam je doneo Carolco, Gaumont, spanski i francuski film i po mnogo cemu doprineo vrlo dobrom ukusu naseg naroda, zar ne?

ovi su esencijalni distributeri za koji god pregled nase filmske kulture...

6:59 PM  
Anonymous Anonymous said...

m export-import i first production jesu distributeri na kojima smo mi praktichno i stasali, tu si skroz upravu.
btw shta se dogodilo sa firstom?vidim da on ima sad neki film na festu.
nego nisam ja mislio na novinu filma u odnosu na americhku premijeru, vec bash na nashu i na domacu reklamu. bash sam skoro pominjao wedding crasherse nekome, i on je bio u fazonu a da ovaj novi film moram to da gledam.
distributeri jesu dosta svezi poslednjih dana. za ove velike hitove su chesto brzi i od pirata.
moja pricha je da je nama potrebna duze vrtenje filmova u bioskopima. ja gledam skoro sve shto ima u bioskopu, ali vishe puta mi se dogodi da prosto ne stignem da pogledam film.
tu naravno dolazimo do broja bioskopa i njihovog kvaliteta. to je ogroman problem. ali roda i tuckwood, kao dva najbolja bioskopa sasvim dobro funkcionishu. ali ona shumadija, meni su oni potpuno nejasni. oni ako ne vrte domace filmove, onda vrte neke gluposti od pre pola godine.
ovde je potreban neki radikalan preokret u nacinu prikazivanja filmova u bioskopu. imam utisak da tuck, pa onda i ovi ostali za njim, rutinski preuzimaju shablon iz amerike danas.
mi smo inache na nivou svesti hollywooda pre trideset godine. dok su se filmovi vrteli mesecima. pre nego shto je hollywood preuze fore cormana i drugih nezavisnjaka.
usput koja je pricha sa millenniumom, meni oni deluju kao paravan za pranje novca?

5:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

pa VANS i neki drugi distributeri su uzgubili mejdzore zato sto su ih potkradali.
npr. VANS prijavi mejdzoru da mu treba 100 necega za distribuciju.
a onda kada dobiju tih 100 oni potrose 20 za to a 80 stave sebi u dzep. i onda film prodje ispod svakog kriterijuma u domacim bioskopima i naravno da posle nekom tu bude nesto sumnjivo.
na stranu idiotske prevode kao sto je npr. MINI U MAKSI AKCIJI. Kao da ovde zive retardi koji ce da se prime na tako nesto. A film rimejk cuvenog filma za koji su svi culi.

moza su i taramauntovci u istom fazonu...

a opet i kiosk DVD-ovi prilicno uticu na posetu bioskopima. A pri tom su obezvredili kult DVD-a!

Srbija je zemlja filmofila i kolekcionara, ali niko ne ide u bioskope... Svi gledaju filmove, svi skupljaju sve, a niko da se prepusti pravom filmskom uzitku u mraku bioskopa!

Izvinjavam se sto sam vam se ubacio u konverzaciju, ali tema je the real thing!

i da... posebno me zanimaju vec pomenuti tzv. ljudi iz milleniuma. po njima je svaki originalni dvd u sustini special edition!! Iako njihovo izdanje neretko nema nista sem filma ili eventualno komentara. Dok je svetsko izdanje (koje je regularno) obilatno dodacima...

eh... u dobrim starim vremenima na FESTu se mogao pogledati i RAMBO, a danas je glavni hit film iz neke zemlje koju ne mogu ni da nadjem na karti!!

6:54 AM  
Blogger doba_nevinosti said...

Millennium je zanimljiv slucaj, oni imaju vecinu Intermedijinih filmova i sporadicno ponesto od Hadide. sokantno je da sa jakim naslovima nisu uspeli nista da naprave a imali su MILLION DOLAR BABY i AVIATOR na vrhuncu `oskarovske` euforije. problem sa njima je u tome sto jako kasne sa releaseom, i shvatio sam da koriste polovne hrvatske kopije. to sam shvatio gledajuci BASIC Johna McTiernana sa hrvatskim prevodom. dakle, film prodje Ameriku i Hrvatsku pre nas...

posle se to pokazalo u jos nekoliko primera.

oni prakticno ni nemaju PR sluzbu. mene niko nije zvao ni na jednu press projekciju njihovih filmova, oni se pojavljuju potpuno niotkuda.

medjutim, oni kod nas valjaju legalni DVD Foxa i Universala i kapiram da im je to osnovni biznis kao i ulicni DVD tih nekih polu-nezavisnih flickova. na ulici prakticno moze da se valja sve osim suvog mejdzora koji valjda ima politiku da su cene priblizne svuda u svetu.

kad je rec o Firstu, oni se sporadicno pojave sa nekim decjim filmom ili art-houseom, i rade ponekad domace naslove. imali su blockbuster sa JESEN STIZE DUNJO MOJA a sada na FESTu rade APORIU.

ja sam jako voleo First. prvo, naravno jer su radili moju omiljenu kompaniju Cannon. zatim jer su imali jako pristojnu distribuciju za vreme sankcija. oni su razvili bili odlican sistem plasmana nezavisnog filma. tragican preokret je kada je Pro Vision preuzeo Miramax. tu krece sjebavanje plasmana njihovog filma u nasim bioskopima. Pro Vision uopste nije umeo da napravi visibility i plasman filmova a oni su sad i potpuno posveceni ulicnom DVDu. steta.

Pro Vision je radio AGENTS SECRETS i HAUTE TENSION i doneo im miniskulnu gledanost... a oba filma odlicni...

jel se secate kad je Biljana Srbljanovic bila PR First Productiona? those were the days!

da je First ocuvao Miramax (Castle Rock nije mogao jer ga je preuzeo Warner gotovo u potpunosti) stvari bi mozda drugacije izgledale.

da ne govorimo o Unholy Trinity tvrtki Team United Video koju su drzali Djole iz Firsta, Misko iz Ma a nisam siguran, mislim mozda i Zvinko. oni su imali high profile releasove u vreme ekspanzije videa.

inace, kako smo stasali uz M, jedan primer.

po meni dva najbitnija prevodioca te epohe su Ljubomir D. Zlatanovic (First) i Zvonimir Ivanov (M Export, TUV). Ljuba Zlatanovic je smislio cuvenu rec za niggers-ugljese. ali najludje od svega je sto sam kad smo Srdjan i ja radili zavrsni draft CUM IN THE RYE, odlucili da pozovemo Zvonju da uradi prevod. i onda ukapiram da u jednom lajnu jasno referisuci na ANGEL HEART koji je preveo Zvonja, imam repliku `jedva cekas da poharas frizider`, sto je tacna formulacija iz njegovog prevoda, VHS titla. i sad je on prevodi nazad na engleski. i naravno, ide ista formulacija iz Parkerovog filma na engleskom. ludilo.

Zvonja i Ljuba rulaju!

inace, na nekim originalima Beograd Filma ima Jelketov prevod. ja posedujem Yuen Woo Pingov TIGER CAGE sa njegovim prvodom a mislim da je radio i TWO MOON JUNCTION sa cuvenim titlom `pruzicu ti sve sto tvoje malo srce moze da pozeli`...

: )

stay cool
stay cool forever

9:18 AM  
Anonymous Anonymous said...

Nedostaje vam u Tokovima i:

Bittersweet Life (Dalkomhan insaeng), Ji-woon Kim

Lako bi bio i naj* film na (postojecem) programu. U poslednje vreme Koreja je cudo - verovatno i kolicina novca koja je u opticaju igra ulogu.

Bravo za predlog 9 cete (9 POTA).

2:11 AM  
Anonymous Anonymous said...

...da, i Balabanov: Zmurke

2:11 AM  
Blogger doba_nevinosti said...

BITTERSWEET LIFE sam gledao i moram priznati taj film mi je bio dosta tanak, kao neki pastis Johna Wooa odradjen u korejskom miljeu, dakle precizno, elegantno, ali i bez neke osobenosti koju je Woo nosio u sebi.

sto se Balabanova tice, stavicemo ga u EVROPU VAN EVROPE... odlican predlog...

4:11 AM  
Anonymous Anonymous said...

Amazing! Its in fact amazing article, I have got much clear idea on the topic of from this article.


Also visit my web page - payday loans For bad credit

6:48 AM  

Post a Comment

<< Home